OBSŁUGA OSÓB MAJĄCYCH TRWAŁE LUB OKRESOWE TRUDNOŚCI W KOMUNIKOWANIU SIĘ
Na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2023 r., poz. 20).
W celu zapewnienia sprawnej obsługi osób uprawnionych, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Ełku dostępne są usługi z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się.
1. W Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Ełku wszelkie informacje dotyczące działalności Ośrodka dostępne są na stronie www.gops.elk.pl
2. Osoba uprawniona może komunikować się:
- w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku, ul. Tadeusza Kościuszki 28A, 19-300 Ełk,
- listownie na adres Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ełku, ul. Tadeusza Kościuszki 28A, 19-300 Ełk,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej: sekretariat@gops.elk.pl,
- za pośrednictwem faxu nr 87 619 45 52,
- w formie dokumentu elektronicznego na elektroniczną skrzynkę Urzędu – za pomocą platformy e-PUAP: /gops-elk/SkrytkaESP,
- w formie dokumentu elektronicznego na elektroniczną skrzynkę Urzędu - za pomocą usługi e-Doręczeń: AE:PL-14429-14996-TBDDF-26.
3. Osoba uprawniona ma prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w celu zapewnienia jej możliwości komunikowania się. W przypadku korzystania przez osoby uprawnione z pomocy przybranej nie wymaga się od osoby przybranej przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość PJM (polski język migowy), SIM (system językowo-migowy) lub SKOGN (sposoby komunikowania się osób głuchoniewidomych).
4. Osoba uprawniona ma prawo do swobodnego korzystania z wybranej przez siebie formy komunikowania się.
5. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ełku udostępnia dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy i zapewnia pomoc wyznaczonego pracownika w ich wypełnieniu. Ponadto, na wniosek osoby uprawnionej, urząd udostępnia niezbędne dokumenty w oczekiwanej formie (w miarę istniejących możliwości faktycznych i prawnych).